Aż 9 na 10 menedżerów wykorzystujących technologię streamingu uznało webcasting za efektywne narzędzie komunikacyjne (badanie zostało przeprowadzone w USA na grupie 1202 menedżerów przez Interactive Media Strategies).
Wykorzystanie webcastingu przyczynia się do bezpośrednich oszczędności w działalności przedsiębiorstwa. Należą do nich oszczędności związane z kosztami podróżowania, czasem spędzonym w podróży, obniżeniem kosztów tworzenia i dystrybucji szkoleń. Czas to pieniądz. Jeśli np. webcast pozwoli 50-ciu osobom zaoszczędzić jedną godzinę czasu potrzebnego na dotarcie na spotkanie, oszczędności wyniosą 50 godzin pracy. To jest ROI.
Z drugiej strony badania pokazują, że menedżerowie wykorzystujący webcasting stawiają bezpośrednie oszczędności dopiero na trzecim miejscu. Najważniejsze są: większa efektywność wykorzystania czasu managementu oraz zwiększona produktywność. Dopiero na dalszych miejscach pojawiają się bezpośrednie oszczędności – i dalej – lepsze zrozumienie celów firmy wśród pracowników i zwiększenie częstotliwości kontaktów. Oznacza to, że komunikacja rich media nie jest postrzegana tylko jako technologia pozwalająca tworzyć oszczędności, lecz jako strategiczna platforma komunikacyjna, pozwalająca lepiej osiągać cele biznesowe przedsiębiorstwa.